
БАТЬКІВСЬКА СТОРІНКА
Додайте текст тут...


ПОРАДИ БАТЬКАМ ДОШКІЛЬНЯТ НА ЛІТНІЙ ПЕРІОД.
«Літо з користю для розуму». Літо - сприятливий період не тільки для відпочинку і зміцнення здоров'я дітей, але і для їх психічного розвитку. У цю пору року діти з допомогою дорослих можуть розширити свої уявлення про навколишній світ, розвинути увагу, пам'ять, спостережливість, вміння порівнювати, узагальнювати, класифікувати, збагатити словниковий запас, а також проявити творчі здібності. Все це дуже важливо для їх емоційного і морального благополуччя і підготовки до шкільного навчання. Під час спільного дозвілля раджу:
1.Знайомити дітей з природними явищами, що відбуваються влітку в неживій і живій природі. Вчити бачити природні взаємозв'язки. (Наприклад, хмари на небі, значить, буде дощ.Квіти кульбаби закриті в похмуру погоду або ввечері тощо)
2. Гуляючи в парку і лісі, спостерігати за різними представниками тваринного світу, розглядати дерева, чагарники, квітучі трави. І обов'язково пропонувати дитині розповісти про те, що він побачив. Що росте в лісі (у полі, на лузі), хто там живе? Виховувати дбайливе ставлення до природи.
3. Розглядати рослини, називати їх частини: стовбур, гілка, листки, квітка, плід, корінь, пелюстка, . Вчити розрізняти та називати кілька видів дерев і чагарників. Порівнювати їх, визначаючи подібність і відмінність. Наприклад, порівняти клен і березу, ялину і сосну, бузок і горобину.
4. Проводити дидактичні ігри: «З якого дерева листок», «Знайди такий же лист », «Впізнай і назви» (дерево, кущ, на картинці або в природі), «Що зайве?».
5.Вчити розрізняти та називати кілька видів польових та садових квітів. Дидактична гра на угрупування квітів «На лугу - на клумбі».
6. Вчити вірші про квіти і дерева: Е. Благинина «По малину», «Горобина», Тобто Сєрова «Дзвіночок», «Конвалія», «Кашка», «Кульбаба», В. Токмакова «Ялини», «Берези», «Сосни», «Дуб»,З. Александрова «Букет».
Читати розповіді про рослини і розмовляти з їх змістом: А. Онегов «На лісовій галявині», М. Пришвін «Золотий луг» та інші.
7.Відпочиваючи на річці, озері, морі теж розвивайте дитячу спостережливість та вміння порівнювати. Чим схожі, чим відрізняються ці водойми? Поясніть, що таке протягом, береги, хвилі, прибій. Спостерігайте за малюком за рибками, чайками.
8. Влітку створюйте дітям умови для ігор з природним матеріалом (шишками, камінчиками, листям, гілочками, піском, глиною тощо) Діти вчаться використовувати предмети - заступники (наприклад, паличку замість ложечки для ляльки, камінчики, замість цукерок для неї). Це розвиває фантазію та творчі здібності.
9. Навчайте дитину розрізняти і правильно називати величини предметів і об'єктів, а не тільки «великий - маленький». Наприклад, стовбур товстий і тонкий, дерево високе і низьке, гілка довга і коротка, річка широка, а струмок вузький і т. д.
10. Різноманітність літніх фарб, допоможе вчити з дітьми назви кольору, в тому числі і відтінків. Пограйте з ними так: «Різні барви літа», «Кольорові фони», «Збери однакові за кольором».
11.Вчіть орієнтуватися в просторі. Цьому допоможе дидактична гра «Сховай іграшку» (під стілець, на полицю, за спину, тощо),«Роби, як я скажу» (два кроки вперед, один крок вправо, підніми ліву руку вгору, закрий правою рукою ліве око і т. д.).Орієнтуватися на площині аркуша навчать завдання типу: « Поклади в центр листок клена, в правий верхній кут - шишку їли, в лівий верхній кут - шишку сосни, правий нижній кут - ромашку, в лівий нижній кут - волошка».
12.Упражняйте дітей в рахунку до 10 і назад, знову ж таки використовуючи природний матеріал (шишки, камінчики, пелюстки, листя тощо).
13.Вчіть дітей порівнювати. Наприклад, дерево і колода, птицю і літак, ромашку і дзвіночок, яблуко і грушу, дівчинку і ляльку. У чому їхня відмінність і є схожість? Чому? Вчіть дитину доводити свою думку.
14. Працюючи на городі і у фруктовому саду, дайте дітям на наочному прикладі зрозуміти процес вирощування рослин з насіння, розкажіть про залежність їх росту від природних умов (світла, вологи, тепла). Вчіть спостерігати за ростом і дозріванням овочів, фруктів і ягід і залучайте до посильної допомоги.
15 .Вчити дітей щодня розповідати про погоду, про те, що вони побачили, чим займалися. І якщо малюк допускає помилки у побудові речень, виправте її. Це сприяє розвитку граматичного ладу і зв'язної мови дитини.
16.Розвивати мовне дихання дитини, пропонуючи подути в соломинку або на кульбабки, надували кульки або мильні бульбашки.
Все це сформує у дітей цілісне уявлення про літо як про пори року, розширить їхній кругозір, розвине інтелект і допитливість, долучить до дивовижного світу природи. І, що особливо важливо, спільне дозвілля, спільні справи та ігри зближують дітей і батьків, покращують домашній мікроклімат і сприяють зміцненню сім'ї.

5 РЕЧЕЙ ПРО КОРОНАВІРУС, ЯКІ ПОТРІБНО ЗНАТИ БАТЬКАМ - МОН ТА МОЗ ДАЮТЬ РОЗ'ЯСНЕННЯ
5 основних речей, які мають знати батьки про коронавірусну інфекцію COVID-19 та про те, як реагувати, щоб убезпечити свою родину від хвороби. Про це розповідають Міністерство освіти і науки України разом з Міністерством охорони здоров'я сьогодні, 12 березня 2020 року.
"Уряд оголосив загальнонаціональний карантин до 3 квітня. Однак ми розуміємо, що просто не ходити до школи чи іншого закладу освіти - недостатньо. Важливо, щоб батьки знали, як діяти в ситуації карантину та від чого берегти дітей. Тому така інформація зараз дуже потрібна", - розповіла заступниця Міністра освіти і науки України Любомира Мандзій.
ПЕРШЕ. Інфекція передається переважно повітряно-крапельним шляхом від зараженої людини або через дотик до забруднених поверхонь.
Надрукувати
ЩО РОБИТИ:
- попросити дітей не підходити ближче ніж на 1 метр до людей, що кашляють, чхають або мають жар
- нагадувати дітям про обов'язкове миття рук перед прийомом їжі та після відвідування вбиральні (мити руки потрібно щонайменше 20 секунд або використовувати дезінфекційні засоби для рук)
- попросити дітей утриматися від прийому їжі з загальних упаковок або посуду (горішки, чіпси, печиво та інші снеки), куди багато людей занурюють руки
- просити дітей уникати привітальних обіймів і рукостискань, поки епідеміологічна ситуація не стабілізується
- посилити вимоги до вологого прибирання приміщень, очищення та дезінфекції об'єктів, яких торкається велика кількість людей, провітрювати приміщення
- важливо уникати місць масового скупчення людей
ДРУГЕ. Симптоми інфекції: кашель, біль у горлі, риніт, лихоманка, утруднене дихання, сухий кашель, чхання, біль у грудині; у деяких випадках - діарея або кон'юнктивіт. У складних випадках інфекція може викликати пневмонію. У деяких випадках ця хвороба може бути смертельною, однак переважно це відбувається з людьми середнього чи похилого віку, що мають супутні захворювання.
ЩО РОБИТИ:
у разі підвищеної температури дитина має залишитися вдома до повного одужання та одразу отримати консультацію сімейного лікаря.
ТРЕТЄ. Як правильно поводити себе в умовах поширення вірусу?
- мити руки щонайменше 20 секунд або використовувати дезінфекційні засоби для рук
- під час кашлю або чхання прикривати рот і ніс паперовою хустинкою, яку потім необхідно викинути; чхати також правильно у згин ліктя
- не підходити ближче ніж на 1 метр до людей, що кашляють, чхають або мають жар, уникати будь-якого тісного контакту з ними
- не споживати сирих чи недостатньо термічно оброблених продуктів тваринного походження
ЧЕТВЕРТЕ. Маски не допомагають убезпечити себе від вірусу, вони допомагають лише в тому разі, коли маску носить хвора людина.
П'ЯТЕ. Наразі не існує жодних ліків для лікування чи запобігання коронавірусу. Будь-які пропозиції в Інтернеті про вакцини чи ліки - неправда.
Нагадуємо, що з 12 березня 2020 року в Україні запроваджено тритижневий карантин для усіх закладів освіти. Відповідне рішення Уряд ухвалив сьогодні, 11 березня 2020 року.